دسته‌ها

سیستم های پایه ای ماهان

سیستم های پایه ای

  • سرویس ایمیل
  • نظام پیشنهادات
  • سلف سرویس کارکنان
  • کاربرگ زمان Time Sheet

سرویس ایمیل سازمانی

ایمیل یک ابزار بسیار کاربردی برای ارتباطات بین افراد درون سازمان و مکاتبات نیمه رسمی با خارج سازمان است. در سازمان‌های امروزی ایمیل به هیچ عنوان قابل حذف نیست. ماهان سوشـال نیز برای اثربخشی بیشتر، امکان ارسال ایمیل همزمان و همراه با ارسال پیام (مشابه ایمیل ولی بین کارکنان سازمان) را فراهم آورده است. با این قابلیت زمانی که هر کدام از کارکنان شرکت بخواهند از ایمیل برای افراد خارج از شرکت استفاده نمایند، نیازی به ورود به صفحه ایمیل ندارند. با توسعه سرویسهای ابری و دسترسی عام به اینترنت حتی برنامه های کاربردی استفاده از ایمیل نیز کمرنگ تر شده اند. تا اینجا یک مزیت ایجاد شده است. از طرفی ارتباط بین کارکنان نیزبه طور سنتی با استفاده از ایمیل انجام می شود. با استفاده از سیستم پیام در شبکه تعاملی کارکنان، افراد سازمان می توانند این سیستم را جایگزین ایمیل نمایند. یکپارچگی سیستم پیام با شبکه تعاملی کارکنان مزیتهایی از جمله استفاده از هشتگ را فراهم می آورد. به علاوه فایلها و پیام های تبادل شده به طور متمرکز به روی یک سرور و با یک روش شناسایی نگهداری می شوند که در مدیریت دانش و تکمیل پروفایل دانش افراد و همچنین هوش تجاری مبتنی بر واکاوی متون (متن کاوی) قدرت زیادی را به تحلیل اطلاعات درون سازمانی می بخشد. متن کاوی (Text Mining) یکی از برترین و آخرین متدولوژی های جاری برای برای دستیابی به هوش تجاری، مدیریت دانش و تکمیل پروفایل دانشی کارکنان و دانش جاری در سازمان است که توسط سپهر ماهان ارائه می گردد.
مزیت اصلی زمانی ایجاد می شود مدیران سازمان در طول زمان بتوانند چگالی، روند و تحلیل کلمات کلیدی در مراودات را استخراج نموده تا در تحلیل نقاط ضعف و گلوگاه های کاری و عارضه یابی سازمان به آن استناد نمایند. پیامهای بین کارکنان و پیامهای تبادل شده با مشتریان و تامین کنندگان حاوی دانشی بسیار ارزشمند است که نباید از آن صرف نظر کرد
سرویس پیام: ارسال یک طرفه یک متن از طرف یک کاربر به یک یا چند کاربر را سیستم پیام می گوییم. در این صورت گیرند(گان) پیام می توانند به پیام پاسخ دهند. در ماهان سوشـال قابلیت گروه کردن پیامهای ارسالی و پاسخ آنها برای راحتی پیگیری پیامها در یک تراکنش وجود دارد. متن کاوی: همان داده کاوی متنی است که تقریبا معادل تحلیل متن می باشد. متن کاوی به پردازشی گفته می شود که اطلاعات بسیار باکیفیت از پرداز متن را به دست می دهد. اطلاعات با کیفیت بالا به طور معمول از الگوها و روندها با روشهایی مانند الگوهای یادگیری آماری مشتق می شود.

نرم افزار نظام پیشنهادات

اغلب بهترین راه‌حل‌ها نزد افرادی است که اصلا انتظار آن نمی‌رود. نظام پیشنهادات یکی از سیستم‌های تقویت کننده مدیریت مشارکتی است که نتایج آن توانسته است به خوبی هزینه‌های اجرای آن را توجیه نماید. در نرم افزار نظام پیشنهادات همه افراد سازمان در هر زمینه‌ای می توانند آزادانه پیشنهادات خود را ثبت نمایند و طی یک فرآیند عادلانه پیشنهادات بررسی، امتیازدهی و نتایج اعلام می‌گردد.
نرم افزار نظام پیشنهادات باید به نحوی در سازمان پیاده سازی شود تا همه افراد سازمان بتوانند به سادگی به آن دسترسی داشته باشند و شخصا پیشنهاد خود را ثبت و روند بررسی و امتیاز دهی را ملاحظه کنند.
همینطور لازم است افراد دسترسی آزادانه به پیشنهادات ثبت شده داشته باشند تا با ایده گرفتن از پیشنهادات ثبت شده بتوانند پیشنهادات بهتر و پخته تری را ارائه نمایند.
سپهر ماهان، نرم افزار نظام پیشنهادات خود را مبتنی بر شبکه تعاملی سازمانی ( شبکه اجتماعی سازمانی ) به روی پلتفرم وب و اندروید ارائه می نماید.
با نصب نرم افزار نسخه اندروید کارکنان سازمان می توانند در کنار تفریح و وقت گذرانی در تلگرام، پیشنهادات ثبت شده را نگاه کنند و همزمان با جرقه ایده جدید، همان لحظه ایده خود را نیز ثبت نمایند.
ماهان سوشال با رویکرد جدید در نظام پیشنهادات و نرم افزار نظام پیشنهادات می تواند منشا تحول جمع آوری ایده ها و خلاقیت های پراکنده سازمانی باشد.

سلف سرویس کارکنان

بعضی از فرآیندهای سازمان هستند که اگرچه پیچیدگی ندارند اما به تعدد در سازمان مورد استفاده قرار می گیرند. مدیریت این فرآیندها از یک طرف و جلوگیری از تلف شدن وقت افراد برای ثبت و پیگیری موارد در بهره‌وری و شادابی سازمان اهمیت زیادی دارد.
معمولا این فرآیندها در سازمان‌های سنتی‌ به صورت کاغذی ثبت می شوند و یکی از امور روزمره پرسنل گرفتن امضا و تحویل این برگه های کوچک و خسته کننده است. مواردی مانند درخواست مرخصی، درخواست ماموریت، درخواست خودرو و پیک، و… از این جمله است.
در سازمانهای بزرگتر که از امکانات فناوری اطلاعات استفاده بیشتری می شود، معمولا سیستم هایی در قالب اتوماسیون اداری یا نرم افزار های سیستم سازی تهیه و اجرایی شده است.
ما در ماهان سوشال با سیستم سلف سرویس کارکنان محیطی را فراهم آورده ایم تا کاربران با حداکثر سهولت و سریع ترین حالت ممکن بتوانند فرآیندهای تکراری را در حین کار روزانه انجام داده و اتلاف وقت را به حداقل ممکن برسد

سیستم کاربرگ زمان (Time Sheet)

در سازمان‌های چابک نحوه صرف وقت افراد در پروژه‌های مختلف برای تصمیم‌گیری مدیران اهمیت دارد چرا که اغلب شرکت‌ها دارای پروژه های متعدد و منابع محدود هستند. ثبت کاربرگ زمان (Time Sheet) توسط کارکنان از طرفی باعث نظم یافتن انجام کارها و احتراز از پریدن و اختلال در روند اجرای کار است و از طرفی باعث می شود مدیران واحدها در مورد مدیریت زمان و تخصیص منابع بتوانند تصمیمات بهتری کسب کنند. همینطور در شرایط رقابتی، قیمت تمام شده پروژه ها به وقت صرف شده افراد به روی هر پروژه اهمیت دارد. اما برای ثبت کاربرگ زمان، اکسل و نرم افزارهای عمومی مانند تقویم های زمانی آنلاین کارایی لازم را ندارند چرا که ماهیتا ثبت تایم شیت با مقاومت کارکنان مواجه است. انجام کار هرچقدر زمان بگیرد، ثبت تایم شیت برای آن به سختی از طرف کارکنان انجام می شود. این را هم باید در نظر داشت که ثبت تایم شیت در صورتی می تواند به گزارشات یکپارچه و مفید منجر شود که اطلاعات آن ساختار یافته باشد. ماهان سوشال با ارائه سیستم کاربرگ زمان (Time Sheet) در مجموعه نرم افزار شبکه اجتماعی سازمانی امکاناتی را فراهم آورده است تا این سیستم به صورت یکپارچه با سیستم مدیریت پروژه های سازمانی و پرتال منابع انسانی و بهره گیری از امکانات کاربردپذیر شبکه اجتماعی سازمانی محیطی ساده، راحت و ترغیب کننده برای کاربران ایجاد نماید. در این سیستم کاربران به صورت روزانه کارهای تخصیص یافته به خود را ملاحظه نموده و با اعلام آغاز کار شروع به انجام کار تخصیص یافته می نمایند. این سیستم برعکس سیستم‌های رایج و ملال آور کاربرگ زمان که در پایان کار با انتخاب یک کار، زمان شروع و پایان و گزارش و پیشرفت آن را ثبت می نمایند، می تواند در محیطی ترغیب کننده و مشارکت پذیر از شروع تا پایان کار را در کنار و همراه کاربر باشد.

با ماهان تماس بگیرید

حوصله و وقت خوندن متن رو ندارید؟

همین حالا برای مشاوره و توضیحات تماس بگیرید:

01 46 50 88 – 021

05 42 50 88 – 021

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی