دسته‌ها

پایان دوره‌ی اینترانت SharePoint

توسط محسن روح الامین 8 سال پیشهیچ نظری ثبت نشده
ماهان  /  دانستنی‌ها  /  پایان دوره‌ی اینترانت SharePoint
پایان-دوره‌ی-اینترانت-SharePoint

منبع: سایت وزین www.jivesoftware.com یکی از معتبرترین و بزرگترین ارائه کنندگان شبکه اجتماعی سازمانی در جهان

آینده‌ی SharePoint

با توجه به اینکه تنها 11 درصد از کسب و کارها، پروژه‌های SharePoint خود را به عنوان پروژه‌ی موفق تشخیص می‌دهند و با توجه به اینکه توجه عمده‌ی مایکرسافت تغییر به سمت پردازش ابری (Cloud) است، واضح است که دوره اینترانت SharePoint  در حال اتمام است و SharePoint2016 به آن ادامه نخواهد داد زیرا تنها دارای یکپارچگی یک طرفه با Office365 است و قابلیت ترکیبی آن کمی بیشتر از آن است که بتواند کاربران را تشویق به استفاده از سرویس‌های آفیس 365 کند.

آیا آفیس 2016 نسل بعدی اینترانت است؟ بعید است. به دلیل اینکه بیشتر سازمان‌ها فقط برای ایمیل و استفاده‌های کاربردی از آفیس 365 استفاده می‌کنند و حدود 40 درصد از سازمان‌هایی که از آفیس 365  استفاده می‌کنند از افزونه‌هایی برای پر کردن شکاف مبتنی بر اینترانت و تکمیل کاربرد آن استفاده می‌کنند. با توجه به وجود جایگزین‌های مدرن اینترانت به طور فزاینده‌ای شرکت‌ها در حال ترک یا عدم استفاده از اینترانت SharePoint هستند.

سارا تیتلمن (Sara Teitelman) مدیر مدیریت دانش:
وقتی که ما SharePoint را با JIVE جایگزین می‌کنیم، نه تنها یک اینترانت جدید خواهیم داشت بلکه یک اینترانت اجتماعی هم داریم. این کار کمک میکند تا فرهنگ خود را دوباره تعریف کنیم تا  از این طریق بارزتر، شفاف‌تر و تعاملی‌تر باشد.

 

چرا باید مدرن شوید یا اینترانت SharePoint خود را جایگزین کنید؟

نیروی آگاه و مشارکت کننده در کار یک مزیت رقابتی در اقتصاد خدماتی امروزی است اما اینترانت مرسوم حتی آنهایی که دارای آخرین تکنولوژی‌های جستجو و ویژگی‌های 1.0 اجتماعی بودند هم مزیت رقابتی ایجاد نمی‌کنند. بیشتر کارکنان هنوز هم در گیر پیدا کردن اطلاعات و تخصص هستند و نزدیک به 70 درصد از آن ها بدون مشارکت می‌مانند.

برای بررسی این مسئله، اینترانت مدرن باید بر روی افراد تمرکز کند و نوعی تجربه‌ی کاربری را که نیروی کاری درخواست می‌کند فراهم نماید. باید نیاز ارتباطاتی شرکت و نیاز همکاری کارکنان را برآورده کند ولی بیشتر اینترانت‌های موجود خیلی دور از این اهداف هستند.

با توجه به اینکه طراحی اینترانت به سرعت در حال از مد افتادن است، اینترانت سنتی به سرعت تیم‌های فناوری اطلاعات را مجبور میکند تا پول و زمان زیادی را برای به‌روزرسانی قابلیت‌های اینترانت صرف کنند در حالی که با طرح‌های بازگشت سرمایه و فرایندهای کنترل تغییرات سفت و محکمی درگیر هستند. آن ها شب و روز کار می‌کنند تا شخصی‌سازی‌های پیچیده را ارتقا دهند و سرانجام اینترانت به‌روزشده‌ای را به کاربران کسب و کار تحویل می‌دهند که آن‌ها هم متعجب می‌شوند که چرا این اینترانت مانند فیسبوک کار نمیکند یا مانند وب‌سایت‌های خبری نیست یا چرا روی گوشی هوشمند من کار نمیکند؟

 

آیا اینترانت شیرپوینتی شما:

همه ی کارمندان را در بر می گیرد و منجر به تطبیق میشود؟ آیا پرتال‌های یک طرفه، مقاله‌ها و ایمیل‌ها همه‌ی کارکنان را درگیر میکند و منجر به تطبیق با اینترانت می‌شوند؟ شما از کجا می‌دانید؟
به سرعت اطلاعات و تخصص را پیدا میکنند؟ آیا هنوز هم هفته‌ها و روزها طول میکشد تا اطلاعات و دانش را پیدا کنند؟ آیا اطلاعاتی که سرانجام پیدا میکنند، قدیمی هستند؟
استفاده از آن به وسیله‌ی ابزار گوناگون راحت است؟ آیا کارمندان شما هر وقت نیاز به استفاده از اینترانت داشته باشند باید از کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنند؟ کارمندانی که دسکتاپ ندارند چگونه اطلاعات خود را بدست می‌آوردند؟
آیا همکاری را آسان میکند؟ آیا برای افراد سخت است که سایتی را به سرعت درست کنند و همکاری خود را شروع کنند؟ آیا کارکنان شما اینترانت را فراتر از مرورگرها استفاده می‌کنند؟
وقت کارمندان فناوری اطلاعات را آزاد میکند تا مسائل واقعی کسب و کار را حل کنند؟ آیا کارمندان فناوری اطلاعات شما از تغییرات ساده محتوی، تنظیم سایت و به‌روزرسانی‌ها و درخواست‌های بدون پایان کاربران نهایی خسته شده‌اند؟ آیا می‌توانند مهارت حل مسئله‌ی خود را برای استفاده‌ی بهتر استفاده کنند؟
آیا بازگشت سرمایه‌ی رضایت‌بخشی را فراهم میکند؟ آیا ارزش کافی در ازای گذاشتن زمان و هزینه‌ای که برای شخصی‌سازی‌ها، مدیریت، ارتقاهای طولانی مدت و آموزش کاربران نهایی، به‌دست می‌آورید؟

 

از صرف منابع با ارزش خود بر روی اینترانتی که کارکنان از آن راضی نیستند، خودداری کنید

مشتریان jive که اینترانت خود را به‌روز کرده‌اند یا آن را با اینترانت‌های اجتماعی  jive-n جایگزین کرده‌اند (بیشتر آن‌ها مبتنی بر SharePoint بوده‌اند) بهبودهای قابل توجهی در کسب و کار و عملیات خود به‌دست آورده‌اند.

  • 80 درصد کاهش در هزینه‌های توسعه‌ی اینترانت: پیاده‌سازی، مدیریت و نگه‌داری jive-n خیلی راحت‌تر از اینترانت‌های سنتی است.
  • 34 درصد زمان کمتر برای پیدا کردن دانش، تخصص و بهترین روش‌ها: مشتریان jive اشتراک دانش را در سازمان خود سرعت می‌بخشند.
  • 58 درصد افزایش در زمان صرف شده بر روی اینترانت: تجربه‌ی رضایت‌بخش مانند مشتری و تعامل غنی باعث شده که jive-n خیلی بیشتر از اینترانت‌های مرسوم مشارکت را بیشتر کند.
  • 15 درصد افزایش در بهره‌وری کارکنان: کارکنان بهتر اطلاع‌رسانی می‌شوند و بهتر میتوانند با هم همکاری کنند که منجر به بهبود عملکرد هیئت مدیره می‌شود.
  • 6 میلیون در هزینه‌های پشتیبانی از مشتری صرفه‌جویی شد: مشتریان jive با ارتقاء دانش کارکنان، میلیون‌ها دلار در هزینه‌های پشتیبانی از مشتری صرفه‌جویی کردند.
  • 38 درصد از کار خودر راضی‌تر هستند: مشتریان jive رضایت خیلی بیشتری را به علت مشارکت بیشتر در سازمان گزارش کرده‌اند.

تونی مک گیورن، مدیر فناوری اطلاعات از شرکت FICO
(Tony McGivern | CIO, FICO)
باید راهی را پیدا کنیم که سیلوها را در هم بشکند و پلتفرمی را معرفی کند که به کارمندان 28 کشور اجازه دهد تا بهتر ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند. با اینترانت تعاملی jive-n می‌توانیم به پتانسیل رشد بالایی دست پیدا کنیم. نرخ تطبیق در چهار ماه 97 درصد بوده است. این یک پلتفرم بسیار امن است. در واقع یک گنجین پنهان است.

 

قابلیت‌های کلیدی شبکه اجتماعی JIVE-n

برای کاربران کسب و کار

  • کامیونیتی‌ها این امکان را میدهد که کاربران کنترل پرتال‌های کسب و کار خودشان را داشته باشند. پرتال‌هایی که ویژگی کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) و انتشار ساده‌ی محتوا را دارند.
  • گروه‌ها می‌توانند به راحتی موردهای کاربرد مختلفی را با استفاده از الگوهای هدفمند ایجاد کنند.
  • جستجوی عمومی پیدا کردن چیزی را که به آن نیاز دارید در همان زمان که نیاز دارید ساده کرده است، به همراه سیگنال‌های اجتماعی (Social Signals) و عادت‌هایی که منجر به نتایج جستجو می‌شود.
  • پروفایل‌ها دیگر تنها شامل اطلاعات تماس نیستند بلکه مهارت‌ها، شناسایی‌ها، فعالیت‌ها و تأییدها را شامل می‌شوند. می‌توانند به راحتی با سیستم‌های شخص ثالث (Third-Party) یکپارچه شوند.
  • برنامه‌های کاربردی موبایل برای اندروید و iOS باعث می‌شوند که نیروی کاری شما بر روی هر ابزاری که استفاده می‌کنند، متصل بمانند، مشارکت کنند و مؤثر باشند.

برای منابع انسانی و ارتباطات شرکت

  • بلاگ‌ها و ویدئوها به مدیران اجرایی و اشخاص برقرارکننده‌ی تماس این امکان را میدهند تا با کارمندان به صورت شخصی، رضایت‌بخش و به‌یادماندنی دسترسی داشته باشند.
  • جریان‌های خبری با استفاده از اشتراک‌گذاری خودکار بر اساس LDAP و دیگر ویژگی‌های پروفایل این امکان را فراهم می‌سازنند تا ارتباطاتی را که کارکنان به آن نیاز دارند را فراهم کند.
  • تحلیل‌ها و بینش‌ها، اندازه‌گیری میزان دسترسی و تأثیر هر ارتباط را با هر مخاطب اندازه می‌گیرند.
  • بازی‌سازی این امکان را میدهد که مأموریت‌ها، مدال‌ها و جوایز هدفداری را ایجاد کنید که افراد را تشویق به عملیات خاصی میکند.
  • سلف سرویس کارکنان، پشتیبانی را ساده میکند و هزینه را کاهش میدهد. این کار به وسیله‌ی کمک‌هایی انجام میشود که استفاده از آن ساده است و همچنین کمک‌هایی که از طرف دیگران انجام میشود که هم‌تراز با پشتیبانی از مشتریان به صورت آنلاین است.

برای فناوری اطلاعات

  • جایو گزینه‌های مختلفی برای پیاده‌سازی ارائه می‌دهد از جمله استفاده ابری (Cloud Hosted)، میزبانی (Hosted) یا نصب در محل (Local Server)، که مطابق با نیازهای هر کسب و کاری است.
  • امنیت، دسترس‌پذیری و پذیرش: جایو گواهینامه 27001 نسخه 2013 را دارد که شامل eDiscovery، Records Retention، رمزگذاری Rest و Enhanced DR است  و  HIPAA  پشتیبانی میکند.
  • شبکه‌ی یکپارچه‌کننده به فناوری اطلاعات این امکان را میدهد که اجزا را پیکربندی کند یا اجزای دو جهتی را بسازد. اجزای قابل پیکربندی برای مایکروسافت، سیسکو، گوگل، com، BOX، Dropbox و دیگران در دسترس هستند.
  • مدیریت محتوا شامل، نظارت خودکار بر کلمات کلیدی، مدیران تعیین شده و توانایی برای گزارش استفاده‌ی نامناسب است.
  • تم‌ها به راحتی قابل پیکربندی هستند. می‌توانید تم‌های شخصی‌سازی شده و با کیفیت بالا را انتقال دهید یا دریافت کنید تا نیازمندی‌های خاص برند را برآورده نمایید.

مترجم: محسن روح‌الامین

 

در مورد مدرن کردن اینترانت SHAREPOINT خود با استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی سپهر ماهان بیشتر بدانید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفاً به ما ایمیل بزنید یا فرم تماس را در صفحه تماس با ما پر کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل می نمایند.

[email protected]

 

دسته بندی ها :
  دانستنی‌ها - مقالات -
درباره

 محسن روح الامین

  (40 مقالات)

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی