دسته‌ها

۴ دلیلی که شما به شبکه اجتماعی سازمانی نیاز دارید

توسط محسن روح الامین 8 سال پیشهیچ نظری ثبت نشده
ماهان  /  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی  /  ۴ دلیلی که شما به شبکه اجتماعی سازمانی نیاز دارید
۴-دلیلی-که-شما-به-شبکه-اجتماعی-سازمانی-نیاز-دارید

شبکه‌های داخلی کارکنان از دهه ۱۹۹۰ بوده‌اند و در حالی که امکانات بسیاری از سیستم‌های شبکه داخلی تکامل یافته‌اند، بسیاری از سازمان‌ها با آنها ارتقا نیافته‌اند. این سازمان‌ها در گذشته فرو رفته‌اند و اسیر تکنولوژی تاریخ گذشته شده‌اند.

شما اینطور نباشید!

اینجا ۴ دلیل محکم مبنی بر اینکه چرا باید نگاه جدی به شبکه داخلی و شبکه اجتماعی سازمانی خود داشته باشید، داریم و می‌بینیم که عقب‌ماندگی نسبت به بهترین تکنولوژی روز کجا رخ میدهد.

۱- افزایش سرعت کسب و کار

کسب و کارها به افزایش سرعت و گام‌های بلند ادامه میدهند و هر کسی در سازمان (از بالاترین مقامات اجرایی تا کارکنان خط مقدم) به توانایی حل مسئله، تصمیم‌گیری و انجام اقدامات سریع نیاز دارند. شبکه‌های داخلی قدیمی که با دیدگاه اطلاع‌رسانی از بالا به پایین طراحی شده‌اند، پاسخگوی نیاز این نوع چابکی وسیع را ندارند.

۲- مشتری پادشاه است

کارکنانی که با مشتری روبرو هستند باید به اطلاعاتی که برای خدمات به مشتری مورد نیاز هستند دسترسی سریع داشته باشند. همینطور آنها به ابر تلفنی برای رساندن صدای مشتری به سایر کارکنان سازمان نیاز دارند. اینها ارتباطات مبتنی بر انتقال و اشتراک دانش و ارتباطات دموکراتیک هستند که شبکه‌های داخلی سنتی مبتنی بر محتوای ثابت و جریان یک طرفه اطلاعات نمیتوانند تأمین نمایند.

۳- تکنولوژی‌های قدیمی شبکه داخلی مرده‌اند یا در حال مرگ هستند

جان تکنولوژی‌های قدیمی که شبکه داخلی بعضی از شرکت‌ها را تأمین کرده‌اند، به لب رسیده است. تأمین‌کنندگان تکنولوژی‌های قدیمی پیشنهادات جدیدی برای افزودن امکانات میدهند ولی اغلب راه‌حل‌ها، مشکلات جدیدی اضافه میکنند یا در بهترین حالت سیستم‌های مبتنی بر پردازش ابری را تحویل میدهند که به اجبار باید با تکنولوژی قدیمی یکپارچه شود. چه بسا تلاش برای کش دادن عمر شبکه‌های داخلی تاریخ گذشته سخت‌تر و سخت‌تر شود.

۴- قابلیت‌های شبکه‌های داخلی، تعامل‌پذیری را رواج داده‌اند

تکنولوژی جدیدی فراهم آمده است که میتواند شبکه‌های داخلی را بیشتر از هر زمانی تعاملی کند. این کار با ترکیب ساختار شبکه‌های داخلی سنتی و امکانات مبتنی بر شبکه اجتماعی سازمانی به دست آمده است. به این ترتیب شبکه‌های داخلی نه تنها محلی برای سازماندهی و منتشر کردن محتوا و اطلاعات هستند بلکه ارتباط، تعامل و همکاری را نیز بهبود چشمگیر داده‌اند.

شبکه‌های داخلی تعاملی که امروزه به آن شبکه اجتماعی سازمانی می‌گویند، سازمان را برای اشتراک و انتقال دانش، تصمیم‌گیری و اقدام سریع با سرعتی که با سرعت تغییرات و پیشرفت محیط و کسب و کارها تناسب دارد قادر ساخته‌اند.

شبکه‌های داخلی مبتنی بر شبکه اجتماعی سازمانی این موارد را تأمین میکنند:

  • شبکه‌ای که جریان اطلاعات مهم و دانش باارزش را بین افراد و گروه‌های کارکنان تبادل میکند.
  • یک ابزار ارتباطی با صدای رسا برای تأمین ارتباطات لازم جهت گردش اطلاعات مهم از بالا به پایین برای همه‌ی افراد سازمان به طور مستقیم و به مشتریان به طور غیرمستقیم.
  • شبکه‌ای که کاوش ایده‌های جدید را ترویج میکند و بهره‌وری کارکنان را بهبود میبخشد.

اگر تاکنون چنین نکرده‌اید، الان زمان اندیشیدن و ارزیابی مجدد شبکه داخلی است. شما میتوانید روش فعلی را تکامل دهید تا به الزامات محیط کسب و کار امروزه دست یابید یا از طرف فروشنده سیستم قبلی تحت فشار قرار گیرید اما مراقب دام باشید. وقت مدرن‌سازی شبکه داخلی و به‌کارگیری شبکه اجتماعی سازمانی فرا رسیده است.

نوشته از: محسن روح‌الامین

 

دسته بندی ها :
  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی - مقالات -
درباره

 محسن روح الامین

  (40 مقالات)

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی