دسته‌ها

راهکار شبکه اجتماعی همسو

توسط کارشناس محتوا 7 سال پیشهیچ نظری ثبت نشده
ماهان  /  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی  /  راهکار شبکه اجتماعی همسو
راهکار-شبکه-اجتماعی-همسو

دستیابی به عملکرد بالا با اتصال همکاران در سراسر شرکت

افراد مزیت رقابتی شرکت هستند و تلاش سپهرماهان برای ارتباط افراد به طور اثربخش است. برای کمک به دستیابی به این هدف، سپهرماهان سامانه‌ی همسو را ساخته است. یک محیط آنلاین، این امکان را برای به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها، علایق و فعالیت‌های کارکنان در سراسر شبکه‌ی شرکت فراهم میسازد.

 

چالش کسب و کار:

قبل از پیاده‌سازی شبکه اجتماعی همسو، راه‌حل‌های ارتباطی مانند اتوماسیون اداری، فایل سرور، انواع فروم‌ها، پرتال‌های داخلی، مرکز سؤال و جواب، ساختار لازم و ضروری را برای به اشتراک‌گذاری تخصص کارکنان فراهم می‌آورد اما چون این راهکارها جذاب و تعاملی نبودند، کارکنان آن‌ها را برای ترویج مهارت‌ها و تجربه‌ها، وقت‌گیر و کم‌اهمیت می‌دانستند.

ما در تعامل با مدیران شرکت‌های پیشرو اهمیت داشتن رویکرد یکپارچه برای دسترسی به اطلاعات در سراسر شرکت را درک کرده‌ایم. تحقیقات و تجربه‌های ما با مشتریان و تیم‌های خبره و مشاوران نشان میدهد کارکنان در صورت دسترسی بیشتر به تمام اطلاعات، برای رسیدن به تصمیم‌گیری بهتر خواهند رسید و اهداف کسب و کار را به صورت مؤثرتری به پیش میرانند.

تحقیقات در حال انجام تیم خبره‌ی سپهرماهان نشان می‌دهد سازمان‌های IT کارا به صورت فعال، تکنولوژی را به عنوان روشی برای دستیابی به مزیت‌های رقابتی اتخاذ میکنند.

 

شبکه اجتماعی همسو چه می‌کند؟

بر اساس بررسی‌ها، واحد تحقیق و توسعه سپهرماهان با الهام از تجربیات خارجی، تیم همسو را توسعه داد که قطعاً بسیار بیشتر از یک پرتال داخلی معمول است. تیم همسو یک سامانه شبکه‌ای همکارانه حرفه‌ایِ سازمانی است پروفایل کارکنان با سازمان و اطلاعات غیرمحرمانه مانند واحد کاری، سمت و سطح، شماره تلفن، محل دفتر، ساختار گزارش‌دهی و مناسبت‌های سازمانی آغاز می‌شود.

هر پروفایل با اطلاعات استاندارد شرکت منتشر می‌شود. کارکنان تشویق به توسعه‌ی پروفایل خود میشوند. مهارت‌های شخصی (وجودی) کارکنان و اطلاعات سوابق شغلی و حرفه‌ای به صورت اتوماتیک به پروفایل آنها منتقل می‌شود. رابط کاربری سامانه، به واسطه‌ی مشابهت به شبکه‌های اجتماعی معروف، محیطی آشنا و سهل‌الاستفاده است.

تیم همسو به کارکنان برای یافتن منابع حرفه‌ای و حل مشکلات خاص کسب و کار کمک می‌کنند. این تیم به منزله‌ی یک مسیر برای رشد فوق‌حرفه‌ای می‌باشد. ارتباطات حرفه‌ای و دانشگاهی وقتی می‌تواند تشکیل شود که صفحه وب کارکنان (پروفایل) با یک عکس و اطلاعات مربوط به تجربیات حرفه‌ای، تحصیلات، ویژگی‌های حرفه‌ای و نحوه‌ی تماس همانند علایق، سرگرمی‌ها و اطلاعات اختیاری دیگر برای آن فرد، شخصی‌سازی شود. قابلیت وبلاگ‌نویسی، فرصت به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و تخصص‌ها را تقویت می‌کند.

سامانه‌ی همسو بهترین روش برای معرفی خود به همکاران در سراسر سازمان است. هنگامی که رشد می‌کنیم با چالش ساختن یک شرکت بزرگ مانند یک شرکت کوچکتر که کاملاً قابل کنترل باشد روبرو میشویم.

با تیم همسو، ما می‌توانیم به صورت گروهی به روش‌های جدید ارتباط داشته باشیم، ایده‌ها و دانش‌ها را به اشتراک بگذاریم و توانایی ارائه‌ی کیفیت بالاتر را افزایش دهیم و اعتقاد داریم همچنین می‌توانیم با آن لذت ببریم.

شبکه‌های اجتماعی مشترک و تحت وب بسیار پر رونق شده است چراکه افراد، نیروهای حیاتی سازمان هستند. ما فهمیدیم که باید آن تکنولوژی‌ها را برای ارتباطات سریع در میان تیم‌های سازمانی بپذیریم. تیم همسو قابلیت یک شبکه اجتماعی اجباری شرکتی را به عنوان همراه همیشگی برای همه‌ی افراد سازمان در هر نقطه‌ای دارد.

به عنوان کارمند، اطلاعات بیشتری درباره‌ی خودشان روی پروفایل خود به اشتراک می‌گذارند و آن ارتباطات برای تیم‌ها و همکاران آینده‌نگر بیشتر می‌شود. از طریق پروفایل، کارکنان می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند و در ساختار گزارش‌دهی نمایی از فعالیت‌ها و تجربه‌هایشان را ببینند. کارمندان همچنین می‌توانند از گزینه‌ی ردیاب همکار استفاده نمایند تا اعلان‌هایی که در ارتباط با تغییر اطلاعات همکاران در پروفایل آنها مانند تغییر در مهارت‌ها و مشتریانشان ایجاد میشود را دریافت کنند.

 

تحویل عملکرد بالا

شبکه اجتماعی همسو به کارمندان کمک میکنند تا سریع‌تر (اغلب در چند دقیقه) منابع مورد نیاز را پیدا کنند. با داشتن شبکه اجتماعی همسو وقتی سریعاً به یک متخصص در حوزه‌ی مدیریت دارایی‌های دیجیتال برای یکی از کارهای در دست اقدام نیاز دارید، باید اول از همه روی شبکه‌های قدیمی از طریق یک ایمیل خالی اقدام کنید یا اینکه به شبکه اجتماعی سازمانتان بروید و در کمتر از 10 دقیقه متخصص مورد نیاز خود را پیدا کنید و به او تقاضا بفرستید. در کمتر از 2 ساعت، می‌توانید اطمینان داشته باشید که فرد مورد نظر را پیدا کرده‌اید. جالب است که شبکه و همچنین ایمیل، احتمالاً نتایج تقریباً یکسانی را به همراه دارند، فقط زمان آن نهایتاً ممکن است یک یا چند روز تفاوت داشته باشد. ما قطعاً توصیه می‌کنیم که کارکنان شرکت از شبکه اجتماعی سازمانی استفاده کنند و پروفایل خود را به روز نگه دارند.

در آینده‌ی نزدیک سپهرماهان، شبکه اجتماعی همسو را با تأکید بر توانمندسازی ارتباطات قوی‌تر بین افراد توسعه خواهد داد که مبتنی بر اطلاعات پروفایل به روز و دقیق است. ابزارهایی برای واکاوی منابع اطلاعاتی داخلی همسو مانند پیام‌ها (ایمیل) اضافه خواهد شد تا به کاربران اطلاعات مورد نیازی که برای مشتری خاص لازم دارند را ارجاع دهد یا مهارت‌هایی که ممکن است بخواهند در پروفایل خود قید شود را پیشنهاد دهد. این ابزارها نتایج جستجو در سامانه را به مراتب تقویت می‌کنند.

دسته بندی ها :
  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی - مقالات -
درباره

 کارشناس محتوا

  (40 مقالات)

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی