دسته‌ها

سامانه و نرم‌افزار مستندسازی تجربیات کارکنان

توسط محسن روح الامین 8 سال پیشهیچ نظری ثبت نشده
ماهان  /  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی  /  سامانه و نرم‌افزار مستندسازی تجربیات کارکنان
نرم‌افزار-مستندسازی-تجربیات-کارکنان

جهت معرفی سامانه مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات کارکنان، فرصتی اندک را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم به اجمال راهکارهای پیاده سازی سامانه فوق را توضیح داده و نتایج و اثرات قابل توجه مستندسازی و تدوین دانش و تجربیات خرد و کلان موجود در شرکت شما را تشریح نماییم.

به عنوان مقدمه‌ای بر معرفی این سامانه، مستحضر می‌باشید که یکی از مزایای رقابتی شرکت‌ها در اختیار داشتن افراد با تجربه و دارای دانش کافی است اما در عین حال نگهداری و حفظ افراد کارآموخته در شرکت‌ها کاری بس دشوار و بعضاً ناممکن است. این موضوع نه به خاطر مکانیزم‌های شرکت که به خاطر روند موجود در اجتماع است که کارکنان کارآموخته همواره در پی کسب تجربیات جدید، ماجراجویی و رویارویی با حوزه‌های جدید دانش و تجربه هستند.
در این بین شرکت‌ها با خروج افراد خود عملاً تمامی هزینه‌های انجام شده برای تجربه و کسب دانش ایشان را از دست می‌دهند. در حالی که در صورت باقی ماندن این افراد یا تدوین دانش و تجربیات آنها، هزینه‌های قبلی به عنوان سرمایه در شرکت باقی می‌ماند.
مسئله اینجاست که اغلب افراد از نوشتن و تدوین دانش و تجربیات فرار می‌کنند و این باعث می‌شود پروژه‌های مدیریت دانش یا شکست خورده و یا حداقل هزینه‌های بسیار زیادی را به شرکت تحمیل نماید.
سپهرماهان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در مجموعه مرکز فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی کشور، توانسته است با استفاده از متدهای روز دنیا سامانه‌ای فراهم آورد تا افراد سازمان با علاقه به نوشتن و ثبت دانش، تجربیات و رویدادها بپردازند و با مکانیزم‌های جدید، دانش را در سازمان نهادینه کرده و سازمان یادگیرنده را شکل دهد.

لطفاً در صورت تمایل جهت برگزاری جلسه‌ دموی حضوری، با ما تماس حاصل فرمایید.

دسته بندی ها :
  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی - مدیریت دانش - مقالات -
درباره

 محسن روح الامین

  (40 مقالات)

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی