دسته‌ها

درباره شبکه اجتماعی سازمانی

توسط محسن روح الامین 8 سال پیشهیچ نظری ثبت نشده
ماهان  /  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی  /  درباره شبکه اجتماعی سازمانی
درباره-شبکه-اجتماعی-سازمانی

مفهوم شبکه اجتماعی قدمتی بیش از ۱۲۰ سال دارد ولی شبکه اجتماعی اینترنتی را میتوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ساخته‌های بشری در آغاز قرن ۲۱ دانست.

شبکه اجتماعی مجموعه‌ای از روابط چندگانه میان افراد از اندازه‌های کوچک (مثلاً در یک خانواده یا یک شرکت) تا مقیاس بین‌المللی (مانند فیسبوک و توییتر) است. شبکه‌های اجتماعی میتوانند ساده با روابط محدود باشند یا از شبکه‌های پیچیده روابط بین اعضا برخوردار باشند. هر چه روابط چندگانه بین افراد بیشتر میشود، اعضای شبکه مطالب متنوع‌تر و وسیع‌تری از شبکه را به دست می‌آورند.

دنیای کسب و کار نیز، تشکیل شده است از روابط متعدد و متنوع بین بازیگران کسب و کار.

  • هر سازمان تجاری، غیرانتفاعی یا دولتی از سهامداران و کارکنان تشکیل شده است که با هم دارای تعاملات چندگانه می باشند.
  • هر سازمان تجاری، غیرانتفاعی یا دولتی دارای مشتریان، مخاطبان و مراجعانی است که با آنها ارتباط دوطرفه وجود دارد و این ارتباط نیازمند مدیریت روابط است.
  • مجموعه‌های صنفی از اعضایی تشکیل شده‌اند برای هم‌افزایی توانمندی‌ها جهت ایجاد بستر مناسب‌تر کسب و کار برای تمامی اعضای صنف. هم‌افزایی صنفی در گرو برقراری ارتباط و اطلاع‌رسانی همگانی بین اعضا می‌باشد.
  • مجموعه‌های خبری نیز با تغییر در رویکرد اطلاع رسانی که رویکردی یک طرفه بود، نیازمند بسترهایی برای دریافت نظرات خوانندگان و هم‌رسانی به سایرین می باشند. امروزه رصد رفتار استفاده کنندگان سرویس‌های خبری بسیار با اهمیت است.

ما می‌توانیم برای شما در هر کدام از دسته‌های فوق یک شبکه اجتماعی سازمانی مؤثر و کارآمد را طراحی و پیاده‌سازی نماییم. اگر میخواهید یک شبکه داخلی کارکنان، باشگاه مشتریان، پرتال صنفی یا یک شبکه خبری تعاملی داشته باشید، این کار را به ما بسپارید.

دسته بندی ها :
  فواید پیاده‌سازی شبکه اجتماعی سازمانی - مقالات -
درباره

 محسن روح الامین

  (40 مقالات)

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی