دسته‌ها

ابزاری مؤثر برای دورکاری در بحران کرونا

توسط کارشناس محتوا 3 سال پیش2 نظر
ماهان  /  مدیریت پروژه‌ها و کارها  /  ابزاری مؤثر برای دورکاری در بحران کرونا
ابزاری-مؤثر-برای-دورکاری-در-بحران-کرونا

تعریف دورکاری محدود به انجام کار از خانه نیست، اگر چه بسیاری از مزایای دورکاری همین انجام کار از خانه است. در واقع دورکاری به معنی انتقال کار به سمت کارکنان است به جای انتقال کارکنان به سمت محل کار.

کارهایی که دور از محل کارفرما انجام می‌­شود، در طبقه دورکاری قابل دسته‌بندی هستند اما مهمترین عامل توجه به دورکاری افزایش کارهای مبتنی بر دانش و اطلاعات به جای کارهای مبتنی بر زور بازو و توانایی‌های جسمانی است. هر چقدر کارها نیاز بیشتری به تفکر و دانش انسانی داشته باشند، قابلیت بیشتری برای انجام از راه دور دارند. برعکس کارهایی که نیاز به توان جسمانی یا تجهیزات فیزیکی غیرمنقول داشته باشند، از حیطه دورکاری عقب می‌مانند. دورکاری به طور کلی می تواند مشاغل پاره وقت یا تمام وقت را شامل شود.

براساس پژوهش انجام شده توسط Gallup، تعداد کارمندانی که در آمریکا دورکاری انجام میدهند، در بازه زمانی سال‌های 2016 – 2012 چهار برابر شده است. مطالعه‌ی دیگری که توسط Telework Survey انجام شده، بیانگر آن است که 79% از کارمندان ماهر در سطح جهان دورکاری انجام داده‌اند یا دست کم بخشی از ساعات کاری خود را از خانه کار میکنند.

کارهای تولیدی سنگین در کارخانه‌ها، خدمات آزمایشگاهی، خدمات مبتنی بر محل ارائه خدمت (مثل خدمات درمانی و بیمارستانی که این روزها متقاضی زیادی پیدا کرده‌اند) و مانند آنها از منظر دورکاری پتانسیل زیادی برای دورکاری ندارند.


سپهر ماهان یک سیستم جامع برای تعاملات سازمانی ارائه میدهد؛ این سیستم مبتنی بر شبکه اجتماعی سازمانی است. شبکه اجتماعی سازمانی روی دامنه یا زیردامنه اختصاصی شرکت یا سازمان شما نصب میشود، کاربران شبکه فقط افرادی هستند که شما تأیید می‌کنید و دسترسی به اطلاعات به طور کامل بر اساس چارت سازمانی مدیریت می‌شود. در این شبکه شما بر اساس واحدها، پروژه‌ها، محصولات و مشتریان گروه‌های اختصاصی میسازید و افرادی که در هر گروه باید حضور داشته باشند را به گروه اضافه میکنید.

در سیستم سپهرماهان امکان تعریف اجتماع‌هایی به عنوان پروژه، انجمن‌های دانایی، واحدهای تحقیقاتی و انتشارات علمی وجود دارد تا افراد علاقمند یا موظف در آنها عضو شده و رویدادها، اطلاعات، تجربیات و دانش مرتبط را در محل صحیح منتشر نمایند. این اجتماعات امکان تعریف دقیق سطوح محرمانگی اطلاعات را دارا می‌باشند و میتوان سطح دسترسی اطلاعات را به صورت عمومی یا اختصاصی یا خیلی محرمانه تعریف کرد.

این شبکه تعاملی امکان انتشار گزارشات مختلف را به کاربران می‌دهد. کاربران می‌توانند گزارشات خود اعم از مقاله، بخشنامه، عملکرد، صورت‌جلسه، ایده، تجربه، دستورالعمل، درس آموخته شده و حتی توصیه‌های سلامتی را برای استفاده‌ی همکاران منتشر کنند؛ فایل‌های مورد نیاز را پیوست نمایند و به روی نوشته خود دسته‌بندی مورد نیاز را ثبت نمایند تا به شکل کارآمدتری مورد استفاده و جستجو قرار گیرد؛ کاربران هنگام ارسال گزارشات میتوانند تعیین کنند چه سطحی از محرمانگی باید رعایت شود و چه گروهی از کاربران می‌توانند گزارش را ملاحظه نمایند.

این شبکه امکان یکپارچگی وسیع با سایر پایگاه‌های اطلاعاتی و نرم افزارهای سازمانی را داراست. به طور مثال افراد می‌توانند پرونده پرسنل خود را در این سیستم مشاهده نمایند در حالی که اطلاعات مربوط به پرونده پرسنلی و فیش‌های حقوقی به طور کامل در نرم افزار دیگری وجود دارد و نمایش در این سیستم به وسیله یکپارچگی با آن پایگاه داده انجام می‌شود.

دسته بندی ها :
  مدیریت پروژه‌ها و کارها - مقالات -
درباره

 کارشناس محتوا

  (40 مقالات)

2 Comments

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست دمو مدیریت پروژه مدیریت جلسات شبکه اجتماعی